Jeg spiser sundt, men taber mig stadigvæk ikke?

5 gode forslag til et mellemmåltid

26857270_10214985612050798_1196006571_n.. I min måde at vejlede på inden for kost, forsøger jeg så vidt muligt, at få mine kunder til at se det fantastiske i mellemmåltider! De medvirker især til at holde forbrændingen og kroppen igang igennem hele dagen, så vi undgår det lave blodsukker og de syge cravings efter sukker og sødt senere om aftenen. Det svar jeg ofte får igen, er typisk mangel på inspiration til hvad de mellemmåltider kan bestå af.. 🙂
26913662_10214985612130800_2091035267_n 26913829_10214985612090799_652750994_nLad os sige, du har 150 kcal til mellemmåltid at gøre godt med, kan 5 muligheder se således ud:

  1. Hjemmelavet choco-cookies. De er perfekte til den søde tand og dejlig knasende, hvis de får nok i ovnen 😛
    Se opskriften på dem her, hvor en cookie indeholder 50 kcal, og derfor kan nydes over hele 3 omgange!
  2. Knækbrød med hytteost og marmelade
    Mums! Igen, stiller vi både det knasende fra knækbrødet, og det søde fra marmeladen. For 150 kcal, kan det fordeles til 2 skiver knækbrød, 2 spsk. hytteost og 2 tsk. marmelade
  3. Snackstave, så som gulerødder, agurk, peberfrugt, mandler osv. En fordeling alla 2 gulerødder, 150g agurk, 150g peberfrugt og 10 mandler giver tilsammen 150 kcal.
  4. En proteinbar, kan fås med alle former for smag. Chokolade, brownie, peanutter, hvid chokolade, hindbær, vanilje, karamel osv. Bestemt også godt i forbindelse med en overstået træning
  5. En smoothie, på 1 dl vanilje skyr, 1 lille banan, 1 dl frosne bær og vand i. Denne er også super nem at have med på farten, eller god til lige før sengetid

Hvad spiser du typisk til dine mellemmåltider? 🙂 

signatur
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Jeg spiser sundt, men taber mig stadigvæk ikke?