Efterspurgte tights til billige penge!

5x squatøvelser

21363577_10213887698843654_742946387_o.. Jeg luftede forleden ideen omkring forskellige squat øvelser, eftersom der jo findes et hav af variationer. Og nogle bestemt også bedre end andre 🙂
Samme dag, fik jeg tilsendt en gave fra Ikaika med et par tights, der var blevet fortalt, at skulle være squatsikre – så det var jo en oplagt mulighed, til lige at få dem testet af. Foruden de var højtaljede og af mega god kvalitet, så var det 100% og squatsikre, som lovet. Og for mig er det et kæmpe plus! 🙂
Kun gode anbefalinger herfra i hvert fald.

NÅR nu til øvelserne!

Goblet squat
Min alltime fave! Og stort set alle mine klienter får den på deres program – og det er altså ikke fordi jeg er doven, og laver samme program til alle 😀 Men fordi, jeg bare selv er så vild med den, og har oplevet at mange har samme mening.
Gode grundregler ved goblet squat er, at fødderne placeres i en meget bred position. Jo bredere, desto mere aktiveres inderlårene. Tæerne peger en anelse ud til siden, så knæene følger samme retning. Hold overkroppen i ro i oprejst stilling, og sænk dig ned, som skulle du side på en stol. Pres igen fra – gerne med hælen for at aktiverer ballerne.
Aktiverer: Primært inderlår og baller.

Box squat
Er jeg også blevet super glad for, da jeg føler en langt større aktivering af baller, fremfor forlår, som den almindelig backsquat. Foruden det, døjede jeg i en periode også med mit knæ, når jeg kommer de 90 grader, hvilket man undgår ved box squat.
Fodstillingen er den samme som ved almindelig squat, med en skulderbrede mellem benene, og tæerne let peget ud til siden. Sæt dig langtsom ned på boxen, hold opspændet og pres fra med hælen til udgangsposition.
Aktiverer: Baller.

Bulgarian split squat
Er en unilateral øvelse, det vil sige, man tager et ben af gangen, og den vej igennem måske kan få udlignet den ulighed der kan være rent styrke-mæssigt i hvert ben – foruden det træner det også især stabilitet og ikke mindst balancen! Foruden det, er den rigtig god til hvis man er meget siddende i løbet af dagen, og vores hoftebøjer er lukket. Split squat’en hjælper til at få åbnet hoftebøjeren op igen.
Placer forreste fod en halvmeter foran bagerste med en skulderbredes afstand, for at opretholde balancen. Sænk dig derefter ned, så langt det er muligt og pres fra med forreste fod til udgangsposition.
Aktiverer: Primært forlår og hoftebøjer.

Hævet goblet squat med vip 
Øvelsen her giver dig mulighed for at komme endnu længere ned, end ved den almindelig goblet squat. Foruden det hævede position tilføjer jeg gerne et vip i bunden, for at holde opspændet i ballerne, hvilket har super god effekt!
Aktiverer: Baller.

Jumping squat
Er også en super effektiv øvelse, især hvis man ønsker at forbedre sin kondition. Brug gerne armene til at sætte fra med, og forsøg efterfølgende at lande på forfoden, for at undgå stødet op gennem hælen. Ofte afslutter jeg en del af mine bentræninger med den her fætter, for at brænde det sidste ud, og mærke den syrene fornemmelse.
Aktiverer: Forlår og baller samt konditionen og eksplosivtiet i benene21389270_10213887715844079_1169895873_oBonus info; 
ALLE overstående øvelser træner samtidig også maveområdet, da det kræver, at man spænder mavemullerne for at kunne holde sit opspænd og være oprejst – winwin! 😉
Du kan finde mine tights HER

Sponsoreret af Ikaika.dk

signatur
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Efterspurgte tights til billige penge!